Super enkle hjertekjeks uten melk

Okei nå har Nataliya "mast" lenge nok, så derfor er de kanskje mulig at bloggingen starter litt igjen..hmm..men ikke helt bestemt enda. Men over til noe litt mer spennende. Som vanlig må vi eksperimentere med å lage nye ting uten melk i til minste jenta Tilde. Og siden både hun og jeg trives på kjøkkenet, så blir det mye forskjellig som produseres. Denne gangen var det kjeks vi skulle lage. De ble sjokoladekjeks og hjertekjeks som ble resultatet. Og her kommer hjertekjeksene.
Du trenger:
4,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
100 g smør uten melk, romtemperert
1,5 dl sukker 
1 egg

Først pisker du smør og sukker hvitt, veldig viktig å piske lenge ca 3-5min.
Så pisker du inn egget. (Bland inn konditorfarge hvis ønskelig)
Bland mel, bakepulver og vaniljesukker og tilsett dette og pisk.
Da ender du opp med en fast deig


Viktig å slikke vispen!

Del deigen i to og legg i plastpose.
Trykk flat og legg i kjøleskap i ca 1 time så den
blir god og kald.
Som dere ser har vi hatt i rød konditor farge
slik at kjeksene skulle bli rosa. Vil anbefale å
bruke en halv flaske for å få noe ut av fargen.
Den må da blandes i før melet.

SETT PÅ OVENEN 180 grader!

Når deigen er kald tar du ut en pose om gangen.
Del denne i to og kjevle ut til den er på tykkelse
med en mariekjeks. Pass på å bruke mel, siden den
klistrer seg fort til underlaget.
Trykk da ut den formen du ønsker. Jeg brukte
bare noen bokser jeg hadde stående i skapet.

Stekes midt i ovnen
i 10 min.

Dette ble resultatet!
40 stk knakende gode kjeks.
Vi er godt fornøyd og kakeboksen er allerede tom.
Hmm...det var rart...

LYKKE TIL!

Etiketter: , , ,