Gulkremkake uten melk og gluten

I går hadde min store helt bursdag, nemlig min pappa! Og i dag skal vi feire han med kaker og kaffi. Så nå har jeg stått på kjøkkenet og bakt siden jeg stod opp, for å rekke å bli ferdig med alt. Vi startet dagen med pannekaker til frokost, det er en selvfølge på lørdags morgen. Så var det bare å hive seg i bakebollen å begynne å trylle, som Eivind sier. Først satte jeg deigen til prisessekaka. Så laget jeg bunn til gulkremkaka og stekte den. Så var det kremen sin tur. Så var deigen ferdig hevet og prinsessekaka skulle lages. Så etterheves. Da måtte jeg rydde litt på benken. Så skal den i ovenen å steke i en god stund. Da fikk jeg tid til å smøre kremen på gulkremkaka og pynte. Og mens prinsessekaka enda steker, så passer det fint med et blogginnlegg for å reklamere litt gulkremkaka som bare er fantastisk nydelig.
Gulkremkake, suksessterte eller mandelbunnkake, ja kjært barn har mange navn. Men det som er det beste med akkurat denne kaka jeg har laget i dag, er at den er både melkefri og glutenfri. Jeg har fått oppskriften a en flott kollega på jobb som også blogger, Nataliya. Så du bare MÅ sjekke ut bloggen hennes og her finner du oppskriften og fremgangsmåten på gulkremkaka. Og slik ble min seende ut og kan nesten ikke vente med å spise den!

Etiketter: , , , , , ,