Kanelbrød

Dette brødet er noe jeg diktet opp en dag meg og Tilde bakte bananbrød. Tilde er så veldig glad i kanel, så hvorfor ikke prøve å lage kanelbrød. Joda det gikk så fint atte....eller? For å si det rett ut, så ble det det tørt og smaken ble vel ikke helt som jeg hadde forventet. Eivind sa at dette kunne jeg ikke skryte av på bloggen,  og det er den eneste negative kommentaren han noen gang har hatt om mitt bakverk. Men allikavel så er dette brød nummer 3. Selvfølgelig så synes Tilde at dette brødet smaker helt fantastisk og har det stolt med i matboksen hver dag. Så hvis du ikke ble helt skremt og likevel har lyst å prøve deg, så får du oppskriften her.

KANELBRØD UTEN MELK
2 egg
2 ss lys sirup
1 dl olje
1 ts natron
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
Pisk dette sammen
100 g byggmel
100 g rug finmalt
2 ts kanel
1 ts kardemomme
Bland alt sammen og tøm i en brødform. Stekes på 180 grader i 25 minutter.


Etiketter: , , , ,